1. Administrator i moderator czatu jest odpowiedzialny za utrzymanie porządku wśród czatujących, udzielanie informacji.
2. Administrator i moderator powinien być cierpliwy – nie powinien dać się sprowokować chamskimi odzywkami, aluzjami. Niedopuszczalne jest, obrażanie, używanie wulgaryzmów w kierunku innego użytkownika, administratora czy moderatora na ogólnym oknie.
3. Staraj się być obiektywny, nie bądź stronniczy- można kogoś lubić innego nie, ale stosunek administrator i moderator nie powinien wpłynąć na stosunek do tej osoby pod wpływem łamania regulaminu. Wobec zasad wszyscy są równi, nie ma osób uprzywilejowanych (oznacza to, że nie banuję, wyciszam, wykopuję bez powodów i nie nadużywam swojej funkcji).
4. Banuj, wyciszaj, wykop tylko wtedy kiedy jest tego konieczność, a nie by usunąć kogoś i dowartościować się.
5. Nie komentuj zachowań innych administratorów i moderatorów na ogóle, masz od tego priv i tam rozwiązuj wątpliwości i sprawy dotyczące czata.
6. Nie ściągaj nie swoich banów czy wyciszenia miej zaufanie do drugiej osoby, nie podważaj jego decyzji.
7. Zwracaj uwagę na intencję czatujących. Zadbaj, żeby osoby, które są pierwszy raz lub osoby, które chcą się czegoś dowiedzieć lub porozmawiać miały taką szansę a nie ustępowały miejsca prywatnym rozmowom o pierdołach. Gdy toczy się ciekawa rozmowa a przychodzi nowa osoba, zaproś ją do rozmowy, zadbaj, żeby nie czuła się jak intruz.
8. Staraj się problemowe sytuacje z innym administratorem, moderatorem załatwiać na privie lub w miejscu do tego przeznaczonym- forum dla administratorów i moderatorów, opinia innych może okazać się wskazówką do zmian.
9. Administrator i moderator to ten, który zasłużył na zaufanie, ma wiedzę i ma taki charakter, który pozwoli innym czuć się na czacie dobrze i rozmawiać w miłej atmosferze. Nie jest miłe, jeżeli obrabia dupę ( sorki za dosadność) innemu operatorowi osobom postronnym i bierze udział w zabawie : plotka, a nie stara się porozmawiać i wyjaśnić sytuację, możliwie bez używania wulgaryzmów.
10. Nikt nie jest doskonały, popełnisz błąd – staraj się przeprosić i naprawić szkodę.